dijous, 11 de novembre del 2010

Els nombres

Necessitem els nombres per fer moltes activitats al llarg del dia.

Per exemple, si anem a comprar, hem de comptar diners per pagar i també quina quantitat de fruita o de pa o d'arròs volem.

Per agafar el metro o l'autobús.
Per saber la data.
Per interpretar el rellotge.
I per moltes altres coses.

zero

onze

vint-i-un (una)

trenta-un (una)

cent un (una)

un, una

dotze

vint-i-dos (dues)

trenta-dos (dues)

cent dos (dues)

dos, dues

tretze

vint-i-tres

trenta-tres


tres

catorze

vint-i-quatre


dos-cents

(dues-centes)

quatre

quinze

vint-i-cinc

quaranta


cinc

setze

vint-i-sis

cinquanta

tres-cents

(tres-centes)

sis

disset

vint-i-set

seixanta


set

divuit

vint-i-vuit

setanta


vuit

dinou

vint-i-nou

vuitanta

mil

nou

vint

trenta

noranta

un milió

deu



cent

un bilió


Si vols saber com s'escriuen altres quantitats, pots utilitzar aquest enllaç:
Com s'escriuen els nombres en català?

Fes un comentari responent aquestes preguntes amb una frase cadascuna (escriu els nombres amb lletres):

Quin dia és avui?
Quants dies falten per al proper dimarts?
Quants dies han passat des de l'últim diumenge?
Quants anys tens?
A quina hora acaba la classe de català?
Quants germans i germanes tens?
Quants anys s'han de tenir per poder treure el permís de conduir?
Quants ordinadors hi ha a l'aula?

11 comentaris:

  1. Avui es onze de novembre
    Falten quatre dies
    Quatre dies
    trenta-u
    A dos quarts de set
    Dues germanes
    Di-buit
    Dinou amb la de la profe

    ResponElimina
  2. Avui es dijous onze de novembre de dos mil deu
    falten cinc dies pel pròxim dimarts
    am passat quatre dies des-de el ultim diumenge
    tinc trenta anys
    la classe de català sacava a dos quarts de set
    tinc una germana
    as de tenir divuit anys per poder treure el carnet de conduir
    a la classe hi ha divuit ordinados

    ResponElimina
  3. Avui és dijous onze de novembre.

    Falten cinc dies per el proper dimarts.

    A passat quatre dies des de l'últim diumenge.

    Tinc dinou anys.

    A les sis i mitja acaba la classe de català.

    Tinc un germà.

    S'a de tenir divuit anys per poder treure el
    permís de conduir.

    Hi ha divuit ordinador a l'aula.

    ResponElimina
  4. Avui és dijous onze de novembre.

    Falten cinc dies per el proper dimarts.

    A passat quatre dies des de l'últim diumenge.

    Tinc dinou anys.

    A dos quarts de set acaba la classe de català.

    Tinc un germà.

    S'a de tenir divuit anys per poder treure el
    permís de conduir.

    Hi ha divuit ordinador a l'aula

    ResponElimina
  5. Complement del comentari anterior
    Avui es dilluns onze de novembre
    Pel proper dimarts falten quatre dies
    Llo tinc trenta-u anys
    La classe de català s'acaba a dos quarts de set
    Llo tinc dues germanes una mes gran que llo i l'altre mes pet
    S'han de tenir di-buit anys per obtindre el carnet de conduí
    En classe hi ha di-nou ordinadors comptant amb el de la professora

    ResponElimina
  6. Avui som onze de novembre.

    Falten cinc dies per el dimarts.

    Han passat quatre dies des de l´ultim diumenge.

    Tinc trenta-dos anys.

    La classe de català termina a dos quarts de
    set, de la tarda.

    Tinc una germana i tres germans, perquè abans no hi havia tele.

    Per poder treu-re el carnet de conduir has de tenir la majoria de edat, ho-segui divuit anys i aquestes coses.

    En aquesta aula hi han setze ordinadors.

    ResponElimina
  7. Avui es onzede novembre
    Falten quatre dies per al proper dimarts
    Han passat quatre dies de de l'últim diumenge
    Jo tinc dinou anys
    La classe de català acaba a dos quarts de set
    Jo tinc dos germans
    S'han de tenir divuit anys
    A l'aula hi ha disset

    ResponElimina
  8. Avui es dijous
    Falten cinc dies
    Han passat sinc dies
    tinc dinou anys
    La clasa sacava ales sis i mitxa
    Tinc un garma i una garmana
    Per pude sacarsa al carne sa datani divuit anys .
    Hi ha divuit ordinados

    ResponElimina
  9. Avui es onze de novembre de dos mil deu
    Falten cinc dies pel pròxim dimarts
    A passat quatre dies des de el ultim diumenge
    Tinc cinquanta-tres anys
    La classe de català sacava a dos quarts de set
    Tinc cinc germans
    San de tenir divuit anys per treure el carnet de conduir
    Ni ha divuit ordinadors a la classe

    ResponElimina
  10. Avui és onze de novembre.
    Falten cinc dies per el proper dimarts.
    Han passat quatre dies.
    Tinc seixanta-sis.
    A dos quart de set.
    Tinc dos germans i cinc germanes.
    S'han de tenir divuit anys.
    Hi ha divuit ordinadors.

    ResponElimina
  11. Avui es onze de novembre de dos mil deu. Falten cinc dies pel proper dimarts. A passat quatre dies des de l'ultim diumenge. Tinc divuit any. La classe de català s'acava a dos quarts de set. Tinc tres germanes. S'han de tenir divuit any per treure el carnet de conduir. Hi hi divuit ordinadors.

    ResponElimina